۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۵۷۹۴
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

کاندیداها اخلاق سیاسی را رعایت کنند| ضرورت مشارکت بالا در انتخابات

کاندیداها اخلاق سیاسی را رعایت کنند| ضرورت مشارکت بالا در انتخابات
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کاندیداها اخلاق سیاسی را رعایت کنند، گفت: از همه کسانی که در چارچوب‌های قانونی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه ایران به بلوغ سیاسی خوبی رسیده‌اند و با درک واقعیت‌های اجتماعی وظیفه خود را در ارتباط با کشور انجام داده‌اند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم حق‌الناس است که مسئولیت حفظ این حق‌الناس بر عهده دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: گاهی از مواقع ممکن است برخی از قوانین نیازمند بازنگری باشد اما در کنار آن مکانیسم‌های قانونی خوبی وجود دارد که با این تفاسیر در کل نظام انتخاباتی کشور قابل دفاع است.

وی حفظ این حق و تحقق خواسته مردم باید مد نظر باشد، رعایت مسائل اخلاقی از طرف کاندیداها را موضوعی مهم قلمداد کرد و افزود: در حوزه اخلاق سیاسی نیازمند رعایت آن از طرف سیاسیون هستیم که امیدواریم تمام کاندیداها چه آنها که رأی می‌آورند چه آنهایی که رأی نمی‌آورند آن را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه جایگاه نمایندگی ولی فقیه اقتضائات خود را دارد و به معنای جناحی بودن نیست تأکید کرد: از همه کسانی که در چارچوب‌های قانونی فعالیت می‌کنند حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از افراد که به بنده مراجعه کرده‌اند که بسیار صریح گفته‌ام که از هیچ شخصی به معنای مستقیم و خاص حمایت نخواهم کرد و بنای ما همان مشی رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری و دعوت مردم و انتخاب خود مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امیدواریم در میدان عمل شاهد عمل به قانون به معنای واقعی کلمه باشیم گفت: عمل به قانون را همه قبول دارند اما گاهی اوقات اختلافات سیاسی به وجود می آید که امیدواریم راهکاری برای آن نیز پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارتی که شورای نگهبان و نظارتی که در استان وجود دارد بسیاری از مشکلات مصداقی را حل می‌کند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات